Am pus verdeata, curatata, spalata, scursa de apa, tocata marunt si pusa in pungute cu etichete (autocolante scrise cu pixul sa reziste la umezeala): P - patrunjel,  M - marar,  L - leustean,  T - telina


Am pus fasole pastai, eu am preferat "fideluta galbena" dar oricare se pregateste la fel: am curatat-o, am spalat-o, am rupt-o bucatele potrivite si am oparit-o 5 minute in apa clocotita. Am scos-o intr-o tava sa se raceasca complet si am ambalat-o si in caserole si in pungute pt a folosi la maxim spatiul congelatorului.


Dovleceii nu se congeleaza dacat rasi sau preparati; de cei preparati ma voi ocupa mai tarziu. Dovleceii dati pe razatoarea mare se strang usor in maini sa-si lase un surplus de zeama apoi sa pun in caserole sau in tavite de plastic si apoi in pungute in cantitati mici cat pt o folosire. IMPORTANT: legumele se folosesc fara dezghetare, dar mai ales dovleceii.Altfel nu mai au gustul si consistenta buna. Iarna se pot folosi in ciorbite sau tocanite - zacusca.Am pozat dovleceii direct in sertar unde am folosit si caserole refolosite de la inghetata sau gem, cat si tavita cu dovlecei si pungutele cu fasole verde.Astfel spatiul e bine folosit si aerul rece poate circula printre pachete.

Am continuat cu preparatul cel mai drag mie: zarzavatul pt ciorbite. Aici folosesc atat reteta clasica, folosibil la orice gen de ciorba, cat si retete-specialitati:
-clasic: am dat pe razatoarea mare: morcov, telina,pastarnac, am tocat cubulete mici ardei verde si rosu, am tocat marunt ceapa si verdeata. Am pus tot in tavite de plastic si apoi in pungute, urmeaza sa la pun etichete.
-pt ciorbita de fasole boabe: deosebirea e ca ceapa mai intai am calit-o putin, am scurs-o de ulei si am racit-o, nu am pus leustean dar am pus mai multa telina si mai multe rosii
- pt ciorbita de lagume: am adaugat dovlecel ras, pastai de fasole, buchetele de conopida


-pt ciorbitele cu carne am dat prin masina de tocat carne tot zarzavatul ca la  reteta clasica si acelasi fel il folosesc si la supele crema date prin blender.
-in sertarul congelatorului se vad si caserole cu rosii; e zarzavatul pt ciorba de rosii, unde am dat prin masina de tocat carne: rosii, morcov, telina, ardei si frunze de telina, iar ceapa am calit-o putin. inainte.
In curand am sa va spun si despre legume preparate si mancarici la congelator.